Na zajęciach tanecznych będziemy uczyć się tańców integracyjnych. Będą to tańce grupowe oparte na tańcach Klanzy, interpretacje muzyki poważnej oraz tańce nowoczesne.

Taniec wyrabia w dziecku umiejętności skupiania uwagi, szybkiej orientacji, koordynacji ruchów, integracji z innymi. Słuchanie muzyki pobudza również rozwój słuchu i rozwija pamięć muzyczną. Wykorzystanie muzyki i ruchu w pracy z dziećmi, zajmuje więc bardzo ważne miejsce w edukacji przedszkolnej.

 

 

Spotkanie pierwsze

 

W październiku odbyły się pierwsze spotkania taneczne, na których dzieci wraz z rodzicami mogli wspólnie zintegrować się w tańcu. Jesienna aura na zewnątrz sprzyjała do wspólnej zabawy w „Kasztanki”, „Orzeszek”, „Polka” z Klanzy jak również ulubionego nowoczesnego tańca „Chocolate"

 

           

 

 

W październiku na talenciarni tanecznej dzieci uczyły się reakcji na tempo muzyki, jej zmianę, improwizować ruchy do muzyki „taniec liści na wietrze”. Poznały taniec integracyjny „Deszczyk” z Klanzy oraz choreografię do piosenki „Chocolate”.

 

             

 

 

 

W listopadzie dzieci poznały nowe tańce. Zajęcia rozpoczęły się od rozgrzewki „marsz- stop”

– dzieci ćwiczyły marsz w tempie muzyki oraz reakcję na przerwę w muzyce.

 Poznały taniec „Kasztanki” z Klanzy, a w związku ze zbliżającymi się świętami

pierwsze elementy tańca do piosenki „Jingle bells rock”.

 

   

     

     

 

 

 

Na spotkaniu z talenciarni w grudniu, dzieci rozpoczęły od przywitania się w rytmie tańca „Polka” z Klanzy. Utrwalały znajomość poznanego wcześniej „Jingle bells rock”, wybijając rytm dzwoneczkami. Ponieważ do świąt już bardzo blisko, dzieci pokazywały jak należy sprzątać a pomagał im w tym kolejny taniec “Porządki Świąteczne” do piosenki „Mery Christmas”.

 

           

 

       

 

 

 

W styczniu dzieci poznały nowe figury do tańca „Toca, toca” oraz taniec w parach do piosenki „Hey soul sisters”. W dalszym ciągu ćwiczyły poczucie rytmu, reakcję na zmianę tempa

w muzyce, od wolnego po coraz szybsze, do instrumentalnego wykonania piosenki

„Oczy czarne".

 

           

     

 

 

W miesiącu marcu dzieci brały udział w zabawach tj. „Zgubione kurczątko”, „Pantomima”, rozwijały ekspresję twórczą - improwizacja do muzyki „Kotki”. Przypomniały sobie znane tańce do popularnych przebojów.

 

             

 

 

Te i wiele innych rzeczy spisał Wasz

Koszałek  Opałek

 

 

                                                                                                   

Przedszkole Samorządowe Nr 127     ul. Komandosów 13 30-334 Kraków     

tel./fax (012) 266-87-63           przedszkole127krakow@interia.pl