W październiku rozpoczęły się zajęcia kółka Omnibusek. Podczas jesiennych zabaw – motywem przewodnim było powietrze, którego dzieci szukały wszędzie w naszej sali. Napełniły powietrzem balony, dmuchały na wiatraczki - tworząc wiatr.

Powodowały powietrzne bąbelki w kubeczkach z wodą – dmuchając w rurkę.

Wywoływały podmuchy wiatru – bawiąc się piórkami i kawałkami bibułek.

Grupa A

 

 

 

 

 

Grupa B

 

 

   

 

 

Na kolejnych zajęciach dzieci badały, co dzieje się dzięki podmuchom powietrza, a wszystko przy pomocy: wiatraka, pompki i zapalonej świecy. Próbowały przesuwać przedmioty lekkie

i ciężkie za pomocą podmuchu powietrza z pompki.

Na zakończenie obserwowały piłeczkę ping-pong, którą unosiło gorące powietrze

z suszarki do włosów.

Grupa A

     

   

 

Grupa B

 

     

   

 

 

Kolejne zajęcia były próbą zbadania siły swoich płuc – wykorzystaliśmy prawidłowy wdech

i wydech w doświadczeniach. Nie było nam łatwo, ale wszyscy poznali moc swojego oddechu.

 

       

       

     

 

 

Badanie przy pomocy lupy liści i ziaren to ciekawe zajęcie dla każdego. Dzieci miały możliwość obserwowania faktury, koloru, zabrudzenia liści. Szukały różnic i podobieństw na liściach. Dzieci nauczyły się posługiwać lupą i poznały przeznaczenie lupy w życiu człowieka. Dowiedziały się także, czym jest smog.

Grupa A

       

   

 

Grupa B

 

   

 

 

 

Dzieci podczas zajęć dowiedziały się i same spróbowały, jak w prostych doświadczeniach można wykorzystać produkty spożywcze takie, jak drożdże i cukier tworząc „wulkan”. Wykonały doświadczenie z balonem, który pod wpływem rozpuszczonych w wodzie drożdży, stawał się z każdą chwilą coraz większy i większy……

Grupa A

 

   

 

Grupa B

 

       

 

 

 

„Co rozpuszcza się w wodzie?” – dzieci miały możliwość eksperymentowania z produktami spożywczymi…. Badały, jak zachowują się w wodzie: sól, cukier, olej, sok owocowy, mleko

 i mąka. Wyciągały wnioski z doświadczeń. Na zakończenie malowały mlekiem……wspaniała zabawa...

Grupa A

       

Grupa B

   

   

 

 

 

Na kolejnych zajęciach dzieci miały możliwość poznać różne stany skupienia płynów. Zobaczyły, jaką ciecz można zamrozić, a jaka zamrozić się nie da. Obserwowały zamianę stanów skupienia: ciekłego w stały poprzez zamrażanie oraz stałego w ciekły poprzez rozmrażanie.

Grupa A

     

Grupa B

       

 

 

 

Dzieci opisywały zaobserwowane zmiany. Dzieliły się spostrzeżeniami i wyciągały wnioski. Zauważyły, że śnieg stopił się w ciepłej dłoni, a ręka jest mokra. Gdy śnieg stopił się, w szklance była woda - śniegu było więcej, niż jest teraz wody. Dzieci zaobserwowały, że śnieg jest biały, ale nie jest czysty. Zbadały, że śnieg zgnieciony jest twardy,

zimny i przypomina lód.
W drugiej części zajęcia wykonały „Kryształy” – lodowe sople wykorzystując wodę

 w kubeczkach i sól. Później samodzielnie zrobiły swój własny śnieg. Przepis na śnieg to nasza tajemnica!
.

Grupa A

     

 

Grupa B

 

 

 

 

Wykonanie butelek sensorycznych to wspaniała zabawa dla każdego. Dzieci mogły samodzielnie wlać wodę do pustej, plastikowej butelki, wrzucić do wody wyklejone z plasteliny stworki wodne, węże i rybki, a później dodać brokat. Błyszczący płyn dobrze wymieszały, potrząsając zakręconą butelką. Nasze butelki w słońcu stały się prawdziwie czarodziejskie

i efektowne dla oka!!!!

 

   

 

 

Dzieci na zajęciach miały możliwość sprawdzić, jak szybko może utonąć w wodzie kubek,

czy gąbka oraz dlaczego tak się dzieje? Wykonały dziecięcą „Fontannę” z butelki plastikowej

z dziurkami oraz „Wodospad”. Przekonały się, co dzieje się z rodzynkami w wodzie gazowanej.

 

Grupa A

         

Grupa B

     

 

 

Grupa A

   

   

Grupa B

         

 

 

 

Te i wiele innych rzeczy spisał Wasz

Koszałek  Opałek

 

 

                                                                                                   

Przedszkole Samorządowe Nr 127     ul. Komandosów 13 30-334 Kraków     

tel./fax (012) 266-87-63           przedszkole127krakow@interia.pl