Warsztaty  ekologiczno – badawcze  stwarzają warunki do działania w obszarze aktywności poznawczej,  które pozwolą przedszkolakom rozwijać myślenie przyczynowo -skutkowe, porównywać i zgłębiać fascynujący świat przyrody i techniki.

Aspekt ekologiczny  pozwoli na zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat wpływu

techniki na środowisko człowieka oraz przygotowanie dzieci do odpowiedzialnego

działania na rzecz ochrony przyrody.

Zaś w sferze badawczej przedszkolaki poznają cechy, właściwości i funkcje przedmiotów, różne zjawiska, a także rozmaite zależności między badanymi przez siebie przedmiotami

i zjawiskami.

 

 

 

 

 

Zajęcia z rodzicami

„Mleczno – cytrynowe eksperymenty”
• Atrament sympatyczny. Czym zapisać tajną wiadomość i w jaki sposób ją potem odczytać?
• Barwne efekty na talerzu z mlekiem.

 

 

 

   

 

 

„Mokre eksperymenty”
• Wędrujące kolory. Jak kolorowa ciecz przemieszcza się z miseczki do miseczki.
• Gdzie szybciej? Rozpuszczanie barwników w zimnej i ciepłej wodzie.
• Papierowe okręty. Jak zmniejszyć napięcie powierzchniowe cieczy?
 

 

 

 

 

„Zabawy z wodą”
• Klej z wody. Ile trzeba siły, żeby rozdzielić sklejone wodą szkiełka?
• Ile się zmieści? Zanim z wypełnionej po brzegi szklanki wyleje się woda, zmieści się o wiele więcej monet, niż mogłoby się wydawać. Dlaczego?
• Kolorowy deszcz. Jak wywołać deszcz, ale nie taki zwykły tylko kolorowy? Oczywiście nie będzie nam kapał na głowy, bo zamkniemy go w słoiku.

 

   

 

 


„Kolorowe doświadczenia”
• Mieszamy płyny. Sprawdzenie gęstości różnych cieczy.
• Magiczna tęcza. Jak z kolorowych drażetek można otrzymać tęczę?
• Czy się rozpuści? Mieszanie wody z różnymi substancjami.

 

   

 

 

     

 

 


„Ciecz nienewtonowska”
• Jakie są stany skupienia materii ?
• Prosta recepta na ciecz nienewtonowską
• Ja zachowuje się ciecz nienewtonowska?
 

       

 

   

 

 

 

„Zabawy z lodem”
• Jak można unieść kostkę lodu za pomocą nitki?
• Dlaczego lód nie tonie?
• Czy lód można zatopić?

 

 

 

 

 

 

„Wiosenne eksperymenty z jajkiem”
• Co się stanie z jajkiem, gdy zanurzymy je w occie?
• Jak za pomocą plastikowej butelki oddzielić żółtko od białka?
• Czy można włożyć ugotowane jajko do butelki z wąską szyjką?
• Czy jajko potrafi pływać?
 

     

 

 

     

 

 

 

„Ekologiczne eksperymenty”
• Przedszkolaki znają ekoznaki
• Jak długo żyją śmieci?
• Czy odpady można wykorzystać?
 

 

 

   

 

 

 

   

 

 

 

 

• Jak wyhodować kryształy soli?
• Znikająca woda - eksperyment świeczkowy
• Żywe wykałaczki

 

         

 

         

 

 

Te i wiele innych rzeczy spisał Wasz

Koszałek  Opałek

 

 

                                                                                                   

Przedszkole Samorządowe Nr 127     ul. Komandosów 13 30-334 Kraków     

tel./fax (012) 266-87-63           przedszkole127krakow@interia.pl