Podczas zajęć w ramach Talenciarni wokalno - instrumentalnej,

dzieci będą rozwijać swoje zainteresowania do śpiewu.

Będą uczyć się piosenek zgodnych z tematyką tj. święta, pory roku

oraz wszelkiego rodzaju uroczystości przedszkolne itp.

Ponad to, w trakcie warsztatów, Krasnoludki będą doskonalić głos i technikę śpiewu

poprzez ćwiczenia emisyjne i oddechowe a także wyrabiać w sobie szybką orientację,

pamięć i uwagę podczas zabaw inhibicyjno – incytacyjnych.

 

 

 Repertuar wokalny - grupa młodsza               Repertuar wokalny - grupa starsza

 

 

 

8 oraz 15 października dzieci uczestniczące, w kółku wokalno – instrumentalnym, rozpoczęły swoją działalność i wspólnie z rodzicami, bawiły się do piosenek inscenizując je ruchem oraz tworząc muzykę grając na instrumentach.

 

       

 

 

 

22 października dzieci młodsze z kółka wokalnego rozpoczęły zabawy z muzyką, podczas, których inscenizowały ruchem piosenki o jesiennej tematyce .

 

29 października dzieci starsze z kółka wokalnego rozpoczęły zabawy z muzyką, podczas, których rysowały jesienną pogodę do muzyki oraz grały na instrumentach do piosenki

pt. „Rysujemy pogodę”. Uczyły się również piosenki pt. „Jesienne obrazki” z inscenizacją ruchową oraz wyklaskiwaniem słyszanego rytmu.

 

     

 

 

 

 


 

PIOSENKI WYKORZYSTANE PODCZAS KÓŁKA WOKALNO – INSTRUMENTALNEGO

( 5-6 LATKI) GRUPA STARSZA


„ Dzień dobry”
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Wszyscy się witamy. (ukłon)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Dobry humor mamy. ( palcami wskazującymi rysujemy uśmiech na twarzy)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Słońce jasno świeci. (poruszanie palcami obu rąk uniesionymi do góry)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Pani wita dzieci. (wskazywanie na panią i na siebie)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Jest bardzo wesoło. (robimy młynek)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Zróbmy wszyscy koło. (ustawianie się w kole)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Podaj prawą rękę. (podawanie rąk)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Zaśpiewaj piosenkę. ( przed ustami trzymamy dłoń złożoną w pięść - mikrofon)

 

 


„Rysujemy pogodę”


Pada, pada, pada, wieje, wieje, grzmi
Pada, pada, pada, wieje, wieje, grzmi
Szybko zamknij okno, szybko zamknij drzwi
W domu zostać trzeba, pada deszczyk z nieba
Burzę, wiatr i wodę narysować mogę
Narysujemy kropelki deszczu
Narysujemy wietrzyk
Narysujemy burzę
 

 


„Jesienne obrazki”

Gdy nadchodzi jesień
małymi kroczkami,
kolorowe listki tańczą
razem z nami.

Ref.: Wirują i skaczą w parku, w lesie, w polu,
grają z wiatrem w berka przy naszym przedszkolu .
 
Kiedy deszczyk pada,
listki zasypiają,
a malutkie krople
po szybach ściekają.
    
Ref.: Wietrzyk nimi kręci na prawo i lewo,
spadają na ziemię, krzaczek, kamień, drzewo. / bis
 
A kiedy zza chmurki
wygląda słoneczko,
kolorowa jesień
puka w okieneczko.
 
Ref.: Zaprasza do parku, do skarbów zbierania:
kasztanów, żołędzi i szyszek szukania
 
 


„Płyną chmurki”
Płyną chmurki, płyną mgiełki
Deszcz rozsypał swe perełki
Cały świat w deszczu pływa
Jesień, jesień prawdziwa.

Płyną chmurki, chłód na dworze,
Czas parasol już otworzyć.
Cały świat w deszczu pływa
Jesień, jesień prawdziwa.
 



„ Już blisko kolęda”
Gdy w pokoju wyrośnie choinka,
Łańcuszkami, bombkami zaświeci.

Ref.:
To znaczy, że już Święta,
Że już blisko kolęda,
Że Mikołaj przyjedzie do dzieci.
Hej kolęda, kolęda.

Gdy opłatek już leży na stole,
Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.

To znaczy, że już Święta,
Że już blisko kolęda,
Że Mikołaj przyjedzie do Ciebie.
Hej kolęda, kolęda.

Gdy upieką się słodkie makowce
I głos dzwonka z daleka zawoła.

To znaczy, że już Święta,
Że już blisko kolęda,
I za drzwiami już stoi Mikołaj.
Hej kolęda, kolęda
 

 


„Biała zima"- Miś i Margolcia
Napadało śniegu białego
Na podwórko koło domu naszego.
Przyszła zima, biała zima
Pada, pada śnieg /2x
Zasypało schody i ganek,
Pod oknami stoi biały bałwanek.
Przyszła zima, biała zima
Pada, pada śnieg /2x
Biały śnieżek z chmury wciąż leci,
Zima sypie go w prezencie dla dzieci.
Przyszła zima, biała zima
Pada, pada śnieg
 

 

 


PIOSENKI WYKORZYSTANE PODCZAS KÓŁKA WOKALNO – INSTRUMENTALNEGO

(3-4 LATKI) GRUPA MŁODSZA


„Powitanka”
Wszyscy są witam Was
Zaczynamy już czas
Jestem ja jesteś Ty
Raz, dwa, trzy
 



„Jeżyk”
A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.
Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
 
Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.
Chociaż na grzbiecie...

 


„JAK CHODZĄ ZWIERZĄTKA”
Kołyszę się jak kaczka
Ciężko chodzę tak jak słoń
Skradam się jak kotek
Wierzgam tak jak koń



„TAK-NIE” .
Głowa mówi tak, tak, tak
Głowa mówi nie, nie, nie
Moja głowa w koło kręci się
Tak, tak, tak, nie, nie, nie
Moja głowa wesoło kręci się


„Zabawa w pociąg”
Jedzie pociąg, jedzie pociąg (tworzymy pociąg, poruszamy się po sali)
A w pociągu dzieci
Jadą jadą na wycieczkę
Słonko jasno świeci
Pierwszy wagon: hop (zatrzymujemy się, podskoki)
Drugi wagon: tup, tup (tupiemy)
Trzeci wagon: klap, klap, klap (klaszczemy)
Pociąg jedzie w świat


„Dmucha wiatr”
Dmucha wiatr (dmuchamy)
Szumią drzewa (poruszamy dłońmi na głową mówiąc: szzszzszz...)
Idzie burza (uderzamy dłońmi o uda)
I ulewa (młynek dłońmi)
A jak w domu schowam się (robimy daszek nad głową)
Deszcz nie zmoczy mnie (gest palcem "nie")
Kap, kap, kap, kap, kap, kap
deszcz nie zmoczy mnie (klaszczemy lub gramy na dzwonkach)
Kap, kap, kap, kap, kap, kap
deszcz nie zmoczy mnie
 

 

„Koniki”
Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup

Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!
 

 


„IDZIEMY NA ZAKUPY”
Idziemy na zakupy do sklepu z zabawkami
Do sklepu nasza mama idzie razem z nami
Wkładamy do koszyka misia
Wkładamy do koszyka laleczkę
Wkładamy do koszyka piłeczkę
 

 

„KURKA” -Zabawa na zasadzie masażyku
Puk, puk, puk (delikatnie pukamy w plecy dziecka)
Puk, puk, puk
Kto tam? Kto tam? (zaglądamy na dziecko raz z prawej, raz z lewej strony)
To ja kurka mała (uderzamy delikatnie, rytmicznie czubkami palców)
Wejść bym bardzo chciała
Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy (klaszczemy razem z dzieckiem)
Już otwieram kurce drzwi (rozkładamy ręce na boki, przytulamy dziecko)
 

 


„Taniec butów”
Jeden but, drugi but
Tańczy but tak, jak z nut
Hopsa sa, hopsa sa
Każdy do tańca swa buty ma

 


„Zima, zima, zima”
Zima, zima, zima, mróz i zawierucha
A my się śmiejemy od ucha do ucha
My lubimy zimę, zima lubi nas
Szybko na saneczki chodźmy wszyscy wraz
Wsiadamy na saneczki i zjeżdżamy z góreczki
 

 


„Choinka”
Na choince każda bombka uśmiechnięta
Cieszy się choinka, bo już idą święta
Cieszy się aniołek, wołek i osiołek
Cieszy się aniołek, wołek i osiołek
 

 


„Buch w śnieżny puch”
Rzucamy śnieżkami raz i dwa (udajemy rzucanie)
Wsiadamy na sanki, ty i ja (trzymamy się za ręce i kucamy)
Jedziemy na nartach, nagle co za pech (wstajemy, przeciągamy skrzyżowane ręce)
Bęc i buch, bęc i buch (upadamy na podłogę, robimy aniołka "na śniegu")


„Wyliczanka zimowa”
Wyliczankę wyklaskujemy, gramy na instrumentach lub ilustrujemy ruchem:
Spodnie, kurtka, rękawice
Śnieżnobiałe już ulice
Załóż ciepłe buty
Idzie zimny luty
Idzie luty, załóż buty, idzie luty, załóż buty
 

 

„Marsz”
Czy gotowe nogi do dalekiej drogi?
Marsz, marsz, maszerują wkoło
Marsz, marsz, bardzo mi wesoło
Marsz, marsz nogi mnie słuchają
Nagle stop - odpoczywają
Liczymy do czterech: raz, dwa, trzy, cztery
Czy gotowe nogi do dalekiej drogi?




 

 

Te i wiele innych rzeczy spisał Wasz

Koszałek  Opałek

 

 

                                                                                                   

Przedszkole Samorządowe Nr 127     ul. Komandosów 13 30-334 Kraków     

tel./fax (012) 266-87-63           przedszkole127krakow@interia.pl